Aurora report (31.10.2003.)
(prestaro za odgovor)
Boris Štromar
2003-10-31 18:57:36 UTC
Uff, bas je bilo napeto! Vec sam se skoro bio pomirio da smo propustili
vidjeti auroru zbog oblaka, a kad tamo javlja mi Vid da je bila jos jedna
eksplozija na Suncu i da bi moglo biti opet! I gledam ja Aladina, a on
veli taman oko ponoci da se treba razvedriti. Neizvjesnost ko u nekom
dobrom krimicu..ja sam cijelu vecer bio malko izvan ZG, prema Samoboru, i
stalno buljio vani da vidim jel se kuzi sta..ali nista, stalno oblacno,
maaaalo vedro prema sjeveru, no svejedno se nista nije kuzilo makar mi je
Marino slao poruke da se njemu cinilo da je vidio. Jos sam bio gledao
kasnije, bilo se razvedrilo, i nista nisam skuzio. Grozno. I pazi sad,
poceo ja dobivati poruke da se vidi aurora, i gledam ja i nista ne kuzim,
vani se secem oko kuce i gledam prema sjeveru i nista..i zvoni mi mobitel
(a krimic pravi, kazem vam ja, imao uvod zaplet, vrhunac, rasplet, sve!
:) ), javlja se Marino: "Stromaru!". "E.", kazem ja. "Jel gledas ti
ovo?!?". "Pa sad sam vani gledam na sjever, nista ne kuzim, nije mi
jasno". "Eee, nije ti to na sjeveru, pogledaj vise na sjeverozapad..",
krene Marino objasnjavati, a ja se okrecem, idem da mi ne smeta zgrada i
odjednom AAAAAAAAAAAAA, pa pola neba je crveno, a meni smetala glupa
zgrada!! "U j??$?# kako je dobro!! U j*$%## kako se vidi!!" su mi bili
jedini komentari, i ispricat cete me sto sam bio nepristojan, ali te
psovke su se vise odnosile na moju glupost :) Marinu mogu ici samo
pohvale, a nije njega, vjerovatno bi odustao od promatranja..

Enivej, nebo je bilo full crveno, ne znam kako bi nazvao tu boju..vukla
je na fluorescentno, ali prekrasna, zasicena, ma neopisivo..fotke su ok,
ali kao i sve ostalo, mora se videjti uzivo! Bilo je negdje oko 1 ujutro,
krenuo sam odmah fotografirati. Uzeo sam digitalac, al glupan glupi,
skoro sam ga zveknuo u beton..nije mu se httio upalit LCD! To se zna
desit kad je hladnije ili nekaj, ali ovo je bilo uzasno iritantno. Ili se
mozda samo meni cinilo da to dugo traje. Srecom, ponio sam i Nikona FM,
nabrzinu stavio film (Kodak EBX, slide, 100 ASA), namontirao ga na svoj
mini stativcic, stavio zicani okidac (hvala Mirko ;) ) i deriiii :) klik,
klik, 4 sekunde, 6, 8, 10, sve sam isprobao. Mislim da sam najbolje
dijelove aurore upravo uhvatio na filmu. naime neko vrijeme se golim okom
vidjela da je puno sjajnija, jos jarkije boje, a bez problema se vidjela
struktura, bas kao zavjese (surtain, sto kazu ameri). Genijalno!

Nakon toga sam opet dao sansu digitalcu koji je valjda od straha da ne
zavrsi u komadicima proradio. Ddouse, s njim mi je bilo lakse fotkat,
odmah sam vidio sto se snimilo i da li je expozicija barem donekle ok. I
na 32mm ekvivalentnoj zarisnoj se vise toga moglo uhvatiti. Ipak, tada je
aurora vec lagano pocela blijediti. Inace, cijelo vrijeme sam komunicirao
s ljudima preko moba, sto s Marinom, sto s nekim frendovima, sto s Mirkom
koji je krenuo na Sljeme. Mislio sam mu se pridruziti, ali je show bio
odlican, svjetlosno zagadjenje nije bilo strasno (dovoljno dobro da se
vidi aurora..na trenutak je prirpijetila magla, ali se ubrzo razisla) pa
sam ipak odlucio ostati. I za divno cudo, dobro sam odlucio! Negdje oko 2
aurora se nazirala, ali slabo..istina, nebo je na sjeverozapadu jos
uvijek imalo neprirodnu boju, no to su bili samo ostaci. Na fotkama se
jos moglo detektirati neke strukture, ali to bas i nije nesto posebno
tako da se s tim necu hvaliti :)

Bio sam pricekao jos 10tak minuta, i napokon odlucio krenuti doma. Putem
se pojacala magla, a i oblaci su se navukli..i cijelim putem sam si
mislio, pa kvragu, kako se sve dobro poklopilo..ima boga?? ;)Aurora
report (31.10.2003.)Aurora report (31.10.2003.)
--
Boris Stromar : AD Infinitum member : Zagreb, Croatia, Europe
Astro sketches, video & observing : http://astrobobo.tripod.com
Tomislav Stimac
2003-10-31 19:26:58 UTC
Post by Boris Štromar
krenuo sam odmah fotografirati. Uzeo sam digitalac, al glupan glupi,
skoro sam ga zveknuo u beton..nije mu se httio upalit LCD! To se zna
desit kad je hladnije ili nekaj, ali ovo je bilo uzasno iritantno. Ili se
Cestitka na aurori. Ja ju nisam uspio vidjeti. Dobro cekao sam ju samo 3
minute, ali eto, takav sam...ne volim cekati :-)))

Glede digitalca. U biti problem je s baterijama na hladnoci. Jednostavno
nemaju struje. Lijek. Uzmes digitalac, otkopcas jaknu i stavis ga u djep od
kosulje na prsima. Ako nemas djep u kosulji, onda ga stavis ispod pazuha,
zakopcas jaknu i drzis tako par minuta. Nemoj se micati da na padne. Nakon
par minuta biti ce ok i mozes okinuti par slika a nakon toga upet u jaknu.
Znam da zvuci smjesno ali kada ces biti u kriticnoj situaciji (kao sto je
bila ova) odmah ces se sjetiti ovih rijeci. I ja sam ih se sjetio kada su mi
se ruke skoro smrzle :-)))
Boris Štromar
2003-11-01 09:27:29 UTC
Post by Tomislav Stimac
[...]
Pa da je bar bilo hladno, nego sam ja vani stajao u majici i kosulji..