Kakvi filteri za planete i Mjesec?
(prestaro za odgovor)
Josip Gracin
2005-12-26 19:55:16 UTC
Pozdrav!

Gledam sad u ponudi kod g.Zlatka filtere i ne znam što mi je najbolje
kupit za gledanje Mjeseca i većih/bližih planeta. Imam TS 130/1000.
Bio bih zahvalan na savjetima.
Lovro
2005-12-26 20:45:25 UTC
Post by Josip Gracin
Pozdrav!
Gledam sad u ponudi kod g.Zlatka filtere i ne znam što mi je najbolje
kupit za gledanje Mjeseca i većih/bližih planeta. Imam TS 130/1000. Bio
bih zahvalan na savjetima.
Za Mjesec ND (neutral density) filer, ili u idealnom slucaju,
varijabilni polarizacijski. Preporucujem bilo koji od ta dva.

Za planete neki pocetni set od tri-cetri kolor filtera pa vidis sto ti
pase. Mozes probati i sa Baader Kontrast Boosterom koji je u originalu
za smanjivanje kromatske aberacije, ali dobro dode i na reflektorima
(koristim ga i na maksutovu). I drugih zanimljivih Baaderovih
planetarnih filtera koje bih rado probao, npr. Neodymium...IMHO kod
kolor filtera, kao i kod vecine stvari, najbolje prvo probat pa vidit.
Poboljsanja vidljivosti nekih detalja uglavnom utjecu na smanjenje
vidljivosti nekih drugih. A poboljsanja su vrlo mala...

L.

Oglas ;-) Imam dva kontrast boostera, jednog bih se rado rjesio :-)
Josip Gracin
2005-12-26 21:33:29 UTC
Post by Lovro
A poboljsanja su vrlo mala...
Tako nekako sam i ja mislio da bi moglo biti.

Pokušavam napraviti listu dodataka koji poboljšavaju doživljaj te ih
onda kupovati redoslijedom od najvećeg do najmanjeg poboljšanja. Mislim
da će filteri onda doći poslije Barlowice, a vjerojatno i poslije RA
motora. Vidio sam koliko znači RA motor na povećanjima iznad 100x i
čini mi se da je to stvarno korisna stvar.

Hvala na informacijama!
Lovro
2005-12-26 22:06:15 UTC
Post by Josip Gracin
[...]
Nema na cemu :) Prije motora bih dodao jedino stolicu. Nevjerojatno je
koliko vise vidim kada sjedim...

L.
Boris Stromar
2005-12-26 21:25:10 UTC
Josip Gracin Mon, 26 Dec 2005 20:55:16 +0100
Gledam sad u ponudi kod g.Zlatka filtere i ne znam što mi je najbolje
kupit za gledanje Mjeseca i veÄ=3Fih/bliĹľih planeta. Imam TS 130/1000.
Bio bih zahvalan na savjetima.
IMHO, mislim da je varijabilni polarizacijski najbolji izbor za Mjesec. Sa
kolor filterima nemam bas nikakvog iskustva. OK, nemam ni sa
polarizacijskim, ali to je jedini filter kojeg sam pozeljeo imati dok mi
je sjaj Mjeseca przio roznicu ;)

Zapravo najbolja stvar za plenate je binoviewer! OK, 130mm je vjerovatno
premali teleskop za takvu investiciju..ali planete sam definitivno
anjbolje gledao sa Denkmeierom od Vida! Ti detalji, kontrast,
bistrina..fenomenalno! Doslovno se treba vidjeti vlastitim ocima da se
povjeruje. Gledajuci Saturn, bilo je kao da ga promatram prvi puta! 3D
globus, prstenovi, sateliti..strava!

Dosta, necu vise... ;)
Boris Stromar : AD Infinitum member : Zagreb, Croatia, Europe
Josip Gracin
2005-12-26 21:40:00 UTC
Post by Boris Stromar
povjeruje. Gledajuci Saturn, bilo je kao da ga promatram prvi puta! 3D
globus, prstenovi, sateliti..strava!
Uh, bas si mi sad to rekao, kad se jos nisam oporavio od dozivljaja od
prije tjedan dana kad sam prvi put (u zivotu) vidio Saturn. I to kroz
onaj Intes od Igora. Bilo je fenomenalno! A ti mi sad kazes 3D globus. :-)
Lovro
2005-12-26 22:09:38 UTC
Post by Boris Stromar
[...]
Zasto si stao? Zaboravio si da se cini da ga mozes uzet u ruku, da
povecanje od 150x izgleda kao od 300x, da ne smetaju floateri...Ufff...

Valjda nisam bio dovoljno dobar kad mi ga djed mraz nije donio :-)

L.
Boris Stromar
2005-12-26 22:13:48 UTC
Lovro Mon, 26 Dec 2005 23:09:38 +0100
Post by Lovro
Zasto si stao? Zaboravio si da se cini da ga mozes uzet u ruku, da
povecanje od 150x izgleda kao od 300x, da ne smetaju floateri...Ufff...
Valjda nisam bio dovoljno dobar kad mi ga djed mraz nije donio :-)
Zato su ga uhapsili tamo negdje u Gruziji ;)

http://iskon.hr/webcafe/page/2005/12/26/0014006.html

E da znas da me vec hvata apstinencijska kriza..jos nisam ni Oriona vidio
kak treba!!
Boris Stromar : AD Infinitum member : Zagreb, Croatia, Europe
Matija Pozojevic
2005-12-27 08:32:00 UTC
Post by Lovro
Oglas ;-) Imam dva kontrast boostera, jednog bih se rado rjesio :-)
nema problema! ja ti ga se rije¹im za besplatno.. i nema¹ problema!
koliko nofci?
Hrvoje Horvat
2005-12-27 14:28:05 UTC
Post by Josip Gracin
Pozdrav!
Gledam sad u ponudi kod g.Zlatka filtere i ne znam ?to mi je najbolje
kupit za gledanje Mjeseca i ve?ih/bli?ih planeta. Imam TS 130/1000.
Bio bih zahvalan na savjetima.
Neodymium Moon & Skyglow od Baadera. Isprobao vizualno i sa Toucamom.
Poboljsava kontrast, smanjuje glow, odlican filter.

Clear skies, Hrvoje

---
Pogled na svemir kroz oko objektiva
http://www.astrofotografija.com/
Miljac
2005-12-27 17:58:02 UTC
"Josip Gracin" wrote in message ...
Gledam sad u ponudi kod g.Zlatka filtere i ne znam ¹to mi je najbolje
kupit za gledanje Mjeseca i veæih/bliŸih planeta. Imam TS 130/1000. Bio
bih zahvalan na savjetima.
Malo prouci i ovo:
http://sciastro.net/portia/advice/filters.htm