prvi teleskop
(prestaro za odgovor)
Kiki
2006-01-27 11:56:09 UTC
pozdav

htio bi kupiti teleskop ( bio bi mi to prvi teleskop ) .
Procitao sam berijeve stranice i sve ostale slicne ali bih sve jedno zelio
par preporuka kojeg kupiti. opcenito me najvise zanimaju deep sky
objekti ali bi tu i tamo htio pogledati koji planet ... barem u pocetku :)
.. do sad sam se sluzil dalekozorom tak da vecinu stvari koja je vidljiva
dalekozorom mogu naci . ..

.. i usput bih vas molio ako znate dal ima za kupiti kakva knjiga na HR
jeziku a opet da nije pre skupa i da sadrzi puno zvjezdanih karati ...
jer bi htio imati ko nekakvu knjigu . i da imam sve na jednom mjestu ...
s ovim kaj skinem s neta i spirntam samo si probleme napravim jer pol papira
pogubim i slicno pa na kraju mi tog pol fali .. :)
hvala
Kiki
hvala
boki
2006-01-27 13:00:52 UTC
www.oi-optimus.htnet.hr/
Lagonda
2006-01-27 13:47:04 UTC
Post by Kiki
pozdav
htio bi kupiti teleskop ( bio bi mi to prvi teleskop ) .
cut

Hm, sad bi se mogli razglabati do prek'sutra... :)

Ok, rekao sai da zelis deep sky. Za to onda obavezno uzmi reflektor. Jer su
oni puno jeftiniji u odnosu refraktora ili apo-refraktora istih ili slicnih
promjera. E sad, imas jako puno firmi koje proizvode jako solidnu optiku. Da
pocnemo od onih svima nam znanih: Celestron, Meade, Parks, Orion, pa Tele
Vue, Takahashi, Astro-physics, Zeiss, Intes, NGT, i tako dalje...
Svi oni ti proizvode skoro pa sve (na to mislim refraktore i reflektore;
neki samo refraktore, neki samo reflekotre) ali sama izrada i kvaliteta
optike tu jako skace.Naravno, imas i novije firme za koje mozda nikad nisi
cuo, a mogu biti i vise nego zadovoljavajuce kvalitete.
O samim specifikacijama ces se morati upoznati iz njihovih kataloga,
literatura... Nadam se da znas sto znace sve one brojke - zarisna duljina,
promjer objektiva, f-broj.......

Drugo, ako zelis samo promatrati, mozes uzeti reflektor, zvan newton, koji
nema pracenje. Odn. nema ekvatorijalnu montazu, nego samo postolje i ti ga
vrtis, u krug i gore dolje. To se popularno zove dobson. Za najmanje novaca,
najveci promjer dobijes. :) (primjer: u njemackoj za cca 1200 Eura dobijes
30cm promjer, i to vrlo kvalitetno izradjenog.)

S reflektorima takodjer mozes gledati i planete. Iako ce imalo bolji
refraktor na planetima imati mrvicu bolju sliku (citaj: bolji kontrast)
Naravno, to ne znaci da reflektori imaju sliku za smece.

Ako si procitao Berijeve naputke itd, sad ti preostaje da se upoznas sa
cijenama. Samo ti znas koliko si mozes priustiti.
U njemackoj imas dva krasna mjesta: www.intercon-spacetec.de i
www.telescope-service.de na kojima mozes vidjeti ono sto te zanima. Moja
preporuka: Manji dobson. Ili newton na ekvatorijalnoj montazi ako zelis
imati pracenje i malo se ozbiljnije baviti time.

Kad malo prikupis informacija, podataka i tako, javi se pa cemo dalje.

I slobodno se javi na novu grupu: hr.sci.astronomija
Eto, toliko za pocetak.

Pozdrav
expozed
2006-03-12 13:40:17 UTC